מתכננים להביא תינוק? תזונה נכונה כהכנה להריון

מתכננים להביא תינוק? תזונה נכונה כהכנה להריון

כיום ידוע כי המצב הגופני שלך בחודשים שלפני הכניסה להריון חשוב מאוד להתפתחות תקינה של העובר. התזונה שלך בחודשים האלה תשפיע על סיכויי הכניסה להריון ועל ההרגשה הכללית במהלכו. ריכזנו עבורך 10 טיפים לתזונה נכונה לקראת הריון

התחלת הריון במשקל תקין מגדיל את הסיכויים ללדת תינוק בריא ומוריד את ההסתברות לסיבוכים במהלכו. זאת גם הזדמנות מצוינת ל"יישור קו", להכנת הגוף להריון ולהתחלה חדשה עם מטרה טובה בסופה.

מדריך תזונה נכונה לקראת הריון - במיוחד בשבילך!

1. הכנה להריון - זה לא הזמן לדיאטה...

תקופת ההכנה להריון היא לא זמן טוב להשיל ממשקלך קילוגרמים עודפים בקצב מסחרר. ירידה קיצונית עלולה לגרום לחסכים תזונתיים משמעותיים בגוף ואף לעצור את הביוץ במקרים קיצוניים. המטרה שלנו היא לאכול תפריט מסודר ועשיר בויטמינים, ולא לחיות מכרוב בחודשים שלפני ההריון.

2. סדר בארוחות

אל תדלגי על ארוחות. הקפדה על סדר ארוחות קבוע גם עוזר לירידה במשקל וגם מונע מצבי סטרס של הגוף. מומלץ לאכול שלוש ארוחות עיקריות במהלך היום ושתי ארוחות ביניים. על-ידי כך תישמרי על רמת סוכר ורכיבי תזונה תקינים בדם, והעובר שבדרך יקבל את כל הרכיבים הדרושים לו.

3. פחמימות

חשוב להקפיד ולאכול פחמימות במהלך התקופה, אך כמובן לא להפריז. הפחמימות המומלצות בתזונה נכונה לפני הריון הן פחמימות מורכבות, המתפרקות באיטיות בגוף לעומת הפחמימות הפשוטות. בצריכת פחמימה מורכבת, הסוכר מתפרק לאט בגוף ורמתו לא צונחת. כמובן שגם מבחינה בריאותית ישנה עדיפות לפחמימות המורכבות – אורז, תפוחי אדמה, פסטה וקטניות, לעומת הפחמימות הפשוטות – סוכר, דבש, ממתקים ועוגות.

4. פירות וירקות מגוונים

הפירות והירקות, במיוחד עם הקליפה, עשירים בסיבים תזונתיים, ועוזרים להפחית את תופעת הטחורים והעצירות העלולים להופיע במהלך ההריון ולאחר הלידה.

5. סידן

הסידן חשוב למערכת העצבים ולבניית העצמות. במהלך ההריון חלה דרישה רבה יותר לסידן בגוף ולכן חשוב להקפיד על צריכתו. כמות הסידן המומלצת לפני הכניסה להריון היא 1000 מ"ג ליום. סידן ניתן למצוא בגבינת ריקוטה, טחינה, שומשום, גבינת עיזים, ברוקולי, סרדינים. ישנם מחקרים הממליצים להימנע מצריכת חלב בקר ניגר כמקור לסידן.

6. חומצה פולית

חומצה פולית B9)) חיונית להתפתחות תקינה של מערכת העצבים בעובר ולכן ישנה חשיבות רבה ליטול חומצה פולית בשלושת החודשים הראשונים לפני הכניסה להריון. את החומצה הפולית ניתן ליטול כתוסף מזון, אך כמובן תמצאי אותה גם במזון- בוטנים, עדשים יבשות מבושלות, גרגרי חומוס מבושלים,, אפונה ירוקה מבושלת, במיה מבושלת ועוד.

7. חומרים משמרים וצבעי מאכל

הימנעות מאלה הינה המלצה כוללת לאורח חיים תקין ובריא, לא רק בזמן הריון ולידה. בארץ מותרים לשימוש חומרים מסוימים האסורים לשימוש בחלק מהמדינות, ובהם חומרים שעדיין לא ידועה השפעתם הכוללת על הגוף לאורך זמן. לכן מומלץ לצרוך מזונות מחומרים טבעיים בלבד כחלק מאימוץ אורח חיים בריא.

8. קפאין

לפי מחקרים שנערכו, קפאין ברמה גבוהה בגוף עלול לפגוע במהלך ההריון התקין ובעובר. צמצמי את צריכת הקפאין לעד 300 מ"ג ליום, שהם כ- 2-3 כוסות קפה. זכרי שקפאין נמצא גם בשוקולד, תה ומשקאות קלים כגון קולה.

9. אלכוהול

עדיין לא הוכח בוודאות מהי הכמות המקסימלית שניתן לצרוך מבלי שיווצר נזק. לכן מומלץ להפחית או להימנע לחלוטין מאלכוהול. מחקרים מראים השפעה שלילית של אלכוהול על תאי הזרע ולכן מומלץ גם לבן הזוג להפחית בצריכתו.

10. תוספי תזונה

בזמן הכנת הגוף להריון לא מומלץ למלא אותו בתוספי תזונה ומולטי מינרלים שלא לצורך. אנו ממליצים לך לעבור בדיקת דם כוללת כדי לבדוק אם יש לך חוסרים. לעיתים כמויות גבוהות של ויטמין מסוים עלולות לגרום יותר נזק מאשר תועלת. בבדיקות הדם חשוב לבדוק ערכים רבים, כגון מאגרי הברזל, ואם מתגלה מחסור יש להתחיל ליטול תוסף בהתאם להמלצת רופא/ה או תזונאי/ת.

 

* מאמר זה הינו בגדר המלצה בלבד ואינו בא להחליף ייעוץ רפואי.

 

מתכננת הריון? קבלי החזרים של עד אלפי שקלים לבדיקות ושירותים בהריון. לקבלת מידע נוסף השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם:

שם(*)
נא למלא שם

כתובת המייל שלך
נא למלא דואר אלקטרוני

מספר הטלפון שלך
נא להקליד טלפון

 

גולשות שקראו מאמר זה, התעניינו גם במאמרים הבאים:

  • האם אני בהריון? הכל אודות בדיקות לגילוי הריון

    האם אני בהריון? הכל אודות בדיקות לגילוי הריון

    הדרכים לגילוי הריון הן שתיים, באמצעות בדיקת שתן או בדיקת דם. לרוב בשלב הראשון תבצעי בדיקת שתן ביתית, ובמצב בו הבדיקה חיובית לרוב תגיעי לרופא לקבלת הפנייה לבדיקות דם. קראי כאן על התהליך, קריאת תוצאות הבדיקה והמשך הדרך.

    המשיכי לקרוא
  • לחץ נפשי וכניסה להריון

    לחץ נפשי וכניסה להריון

    הרבה מאוד זוגות מנסים להיכנס להריון ללא הצלחה. בחלק מהמקרים זה נובע מלחץ נפשי וסטרס סביב נושא הכניסה להריון. אספנו עבורך מספר המלצות לחיים רגועים יותר. בהצלחה!

    המשיכי לקרוא
  • הפסקת גלולות וכניסה להריון

    הפסקת גלולות וכניסה להריון

    אם את נוטלת גלולות למניעת הריון ואת מתכננת להיכנס להריון בזמן הקרוב, סביר להניח כי מטרידות אותך מחשבות ושאלות רבות וביניהן: תוך כמה זמן ניתן להיכנס להריון לאחר הפסקת גלולות? כמה זמן מומלץ לחכות עד שמנסים? האם הפסקת הגלולות משפיעה על ההריון? מה הן תופעות הלוואי הצפויות לאחר הפסקת הגלולות? מה קורה אם נכנסתי להריון עם גלולות? קראי כאן הכל אודות הפסקת גלולות והריון.

    המשיכי לקרוא

תגובות  

#1 חן 2017-06-08 06:38
פחמימות מורכבות כוללות אורז מלא, דגנים מלאים. תפוחי אדמה, פסטה מקמח לבן הם פחמימות פשוטות!

הוסף תגובה

קוד אבטחה
רענן