לחץ נפשי וכניסה להריון

לחץ נפשי וכניסה להריון

הרבה מאוד זוגות מנסים להיכנס להריון ללא הצלחה. בחלק מהמקרים זה נובע מלחץ נפשי וסטרס סביב נושא הכניסה להריון. אספנו עבורך מספר המלצות לחיים רגועים יותר. בהצלחה!

סטרס!

רק המילה מעוררת את בלוטת האדרנלין והמתח. כל עוד אנחנו במרוץ היומי יומי שלנו, אנחנו לא מייחסות חשיבות רבה כל-כך ללחץ שמופעל עלינו באופן מתמשך. אולם הלחץ מקבל חשיבות רבה כאשר הוא מונע מאיתנו את הדבר שאנחנו רוצות יותר מכול – להיכנס להריון.

כאשר הגוף נמצא במצב של מתח נפשי תמידי, הוא לא פנוי להכיל בתוכו עוד בן-אדם. הוא שקוע כולו בעצמו ובמלחמה בה נמצא. בעקבות כך המחזור החודשי שלנו יכול להשתנות וכמובן גם מועד הביוץ. הגוף עצמו מפנה את האנרגיה למערכות הלוחמות בסטרס ובחרדה (לב-ריאה, שרירים) ומוריד את האנרגיה במערכות שפחות נדרשות כמו מערכת העיכול והמין. לכן גם חלים שינויים הורמונאליים שמונעים את ההתעברות עצמה ויוצרים בעיות פוריות.

בטח שמעת סיפורים של נשים שלא יכלו להיכנס להריון והיו בטיפולים, וברגע שלקחו הפסקה או עשו שינוי בחייהן - נכנסו להריון.
הכנו עבורך כמה המלצות לחיים רגועים יותר - הן לא מזיקות, ומקסימום יסייעו להצלחה!

10 המלצות לחיים רגועים יותר

1. זהי את מקור הסטרס והביאי אותו למודעות - כאשר תביני ממה נגרם הלחץ הנפשי בחייך כבר עשית צעד לקראת שחרורו.
2. "תעשי רק מה שאת אוהבת.." – כפי שמפציר בך השיר הידוע, שכמעט כל אישה מפזמת לעצמה לפחות פעם אחת בחייה. תיפגשי עם חברות, תקראי ספר, תעשי ספורט. מה שעושה לך טוב ושמח בלב.
3. צאי לדייט – צאי עם בן הזוג לדייט אבל... בלי שיחות על הריון או על הקושי שלכם בכניסה להריון. תפנקו את עצמכם ואת הזוגיות שלכם.
4. תתפנקי בעיסוי – קחי חברה טובה, אחות, אמא, בן זוג או פשוט לבד, ותהני מספא מפנק עם עיסוי מרגיע וארוחה טובה.
5. דיקור סיני – קבעי לעצמך פגישה עם מטפל בדיקור סיני שישחרר לך את האנרגיה החסומה בגוף ויזרים בו אנרגיה חדשה.
6. תכתבי על נייר – תשפכי החוצה את כל מה שמעיק עלייך - החרדות, המתח הנפשי, הלחצים של הסביבה. תכתבי הכול למי שאת רוצה. אל דאגה, את לא צריכה לשלוח לאף אחד. לאחר מכן קחי את המכתב והשליכי אותו רחוק ממך.
7. תרגלי נשימות – קחי זמן רק לעצמך, ללא הסחות דעת, תכבי את הנייד והתרכזי בנשימות שלך. הכניסי אוויר דרך האף אל הבטן התחתונה, והרגישי איך הנשימה ממלאת אותה ואת אזור הרחם. הוציאי באיטיות אוויר דרך הפה ושחררי את הבטן. נסי לנקות את הראש ממחשבות. גם אם מחשבה תצוץ לה מדי פעם, פני אותה בעדינות החוצה. תוכלי להתחיל מחמש דקות ולעלות בהדרגה לרבע שעה. עשי זאת מדי פעם.
8. השתמשי בצמחי מרפאטיפול בצמחי מרפא להורדת מתח נפשי וחרדות הוא טיפול מצוין. ניתן לשתות תה מעלים אותם קונים לבד: תה קמומיל או ורבנה ידועים ככאלה המורידים מתח. בנוסף, שימוש בתמציות פרחי באך יכול לעבוד בהורדת המתח הנפשי ומפלס החרדה. פני למטפל מוסמך אשר יתאים לך תמצית מיוחדת ואישית לך.
9. תזונה נכונה והימנעות מהרגלים לא טובים- כדאי כבר משלב ההכנה להריון לשמור על תזונה מגוונת, סדר בארוחות והימנעות מעישון ושתייה מופרזת של קפאין ואלכוהול. הרגלים טובים אלו ישרתו אותך לקראת הריון תקין ולידת תינוק בריא.
10. תהיו ספונטניים – השתדלו לא לתאם מראש את זמני ההתייחדות ביניכם - תנו לזה להרגיש ספונטני. גם אם בדקת הבוקר את הביוץ ואת יודעת שהיום הוא היום האופטימלי להתעברות, השקיעי באווירה מסביב עד כמה שניתן.

 

ועוד אחת לקינוח...

11. הישארי רגועה – אנחנו יודעים שרק המשפט הזה יכול להלחיץ עוד יותר. אבל זכרי שרוב הזוגות לא מצליחים להיכנס להריון בפעמים הראשונות. זה עדיין לא מעיד על שום בעיה. טיפולי פוריות בסופו של דבר עוזרים למי שיש בעיות פוריות אמיתיות ומזיקים למי שלא, אז שווה לנסות להישאר רגועים.

 

גם אם לא התחברת לכל הטיפים או שלא תשמשי בכולם, מספיק ליישם טיפ אחד או שניים כדי להביא להקלה.
המאמא של האתר מאחלת לך המון בהצלחה בדרך להריון המיוחל!

 

מתכננת הריון? קבלי החזרים של עד אלפי שקלים לבדיקות ושירותים בהריון. לקבלת מידע נוסף השאירי פרטים ונחזור אליך בהקדם:

שם(*)
נא למלא שם

כתובת המייל שלך
נא למלא דואר אלקטרוני

מספר הטלפון שלך
נא להקליד טלפון

 

גולשות שקראו מאמר זה, התעניינו גם במאמרים הבאים:

הוסף תגובה

קוד אבטחה
רענן