שישה טיפים לגידול תינוק בשבועות הראשונים בבית

שישה טיפים לגידול תינוק בשבועות הראשונים בבית

הגעתם הביתה עם האוצר המקסים לו חיכיתם זמן רב. לנוכח האירוע המשמעותי הזה, אספתי עבורכם שישה טיפים שיכולים לסייע בתחילת הדרך ולהקל במעט את חוסר הסדר הראשוני.

מאת: נירית גולדפרב

תינוקכם היה במשך 9 חודשים במקום חם, נעים, עגול. היציאה לעולם עבורו היא דבר לא קל - רעשים רבים, אורות מסנוורים, קולות שלא מכיר ועוד. בשבועות הראשונים זקוק התינוק לדבר אחד - אמא! לחום גופה, לריח שלה, לקול שלה שהוא מכיר.

טיפ מספר 1 - להחזיק אותו קרוב אליך

מנשא בד - כאשר התינוק סובל מחוסר נוחות בבטן, גזים או כל אי נעימות אחרת, מאוד מומלץ לערסל אותם בתנוחה עוברית במנשא והתינוק לרוב נרדם! את מרוויחה תינוק רגוע וידיים פנויות.

טיפ מספר 2 - מקלחת

מקלחות- ישנם תינוקות שמגע המים מרגיע אותם והם שקטים מאוד במקלחת. לעומת זאת, ישנם תינוקות שמקלחת עבורם היא סוג של "סיוט" ולכן הליך המקלחת מלווה אצלם בצרחות אימים.
עבור אותם תינוקות שצורחים - הפשיטו במקלחת (בימי החורף שחדר האמבטיה יהיה מחומם כמובן), ואז עטפו את התינוק בחיתול בד ושימו אותו עטוף בחיתול, בתוך האמבטיה כאשר החיתול עוטף אותו,ואז אט אט הסירו אותו. (התינוק מרגיש חשוף פחות ולרוב פחות מפוחד).

טיפ מספר 3 - שעון ביולוגי

תינוק מגיע לעולם ללא שעון ביולוגי וללא הבחנה בין יום ללילה, מתפקדנו לעזור לו להסדיר זאת.
- במהלך היום חישפו את התינוק לכמה שיותר אור – הקפידו שכל ההשכבות יעשו באור מלא.
- במהלך הלילה עברו לבית חשוך והקפידו שההשכבות יעשו בחושך.
כך לאט לאט נלמדו להבחין בין השניים.

טיפ מספר 4 - עיטוף תינוקות

עיטוף בשמיכה - כפי שציינתי תינוקות מגיעים ממקום קטן וחמים, ממליצה מאוד לפני כל ההשכבה לבצע עיטוף כך שהתינוק ירגיש מוגן ובצורה זו להשכיב.

טיפ מספר 5 - עריסה כרחם

עריסה - לבטח בימים ובשבועות הראשונים העריסה שרכשתם גדולה למידות התינוק. אני ממליצה לתחום ולהקטין את העריסה כמה שיותר, כך שהתינוק ירגיש מכל עבר את גבולותיה הברורים- ככל שהמקום קטן יותר כך נעים לו יותר.

טיפ מספר 6 - גירויים

בניגוד לסברה הרווחת, תינוקות לא זקוקים בימים ובשבועות הראשונים לגירויים בעריסה כאשר הם הולכים לישון. אין צורך לשים תמונות, מוביילים או כל דבר אחר, עריסת התינוק בזמן המיועד לשינה, מיועדת לשינה בלבד- ככל שנפחית גירויים התינוק יישן טוב יותר.

מאחלת "נחיתה" רכה לכם ולקטנטנים.

 

הכותבת נירית גולדפרב, יועצת שינה מוסמכת, בעלת וותק של שנים רבות בתחומי ההריון והלידה

 

לטיפים נוספים שלאחר לידה, ליחצי כאן.

 

לקבלת הצעה בחינם לתוכנית חיסכון לילד, השאירי פרטים:

שם(*)
נא למלא שם

כתובת המייל שלך
נא למלא דואר אלקטרוני

מספר הטלפון שלך
נא להקליד טלפון

 

גולשות שקראו מאמר זה התעניינו גם במאמרים הבאים:

  • מה קורה כשאין חיבור בינך לבין יועצת הנקה?  - סיפור אישי

    מה קורה כשאין חיבור בינך לבין יועצת הנקה? - סיפור אישי

    ההנקה עם טליה, ביתי הבכורה, הייתה קשה מנשוא. יועצת ההנקה שהגיעה אלי הביתה לא עזרה לי ואף הזיקה, מה יכולתי לעשות אחרת?

  • חוק ביטוח בריאות ממלכתי - המדריך להורים הטריים

    חוק ביטוח בריאות ממלכתי - המדריך להורים הטריים

    קראי כאן אודות ביטוח בריאות ממלכתי, קופות החולים וחברות הביטוח. מה מקבלים מהמדינה במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי בזמן ההריון, הלידה ואחריה. מה משלימות קופות החולים במסגרת התוכניות המשלימות, מהן העלויות השונות ומתי כדאי לרכוש ביטוח בריאות פרטי.

  • שיקום רצפת האגן אחרי לידה

    שיקום רצפת האגן אחרי לידה

    האם בכל פעם שאת מתעטשת את סובלת מבריחת שתן? מפחדת לצחוק מחשש שלא תגיעי לשירותים בזמן? קראי כאן כיצד משפיעה תקופת ההריון והלידה על רצפת האגן, כיצד תוכלי לבדוק האם נפגעה רצפת האגן שלך ואילו תרגילים לחיזוק רצפת האגן תוכלי לעשות כדי לחזקה.

הוסף תגובה

קוד אבטחה
רענן